Her kan i skrive komentarer og om en hændelse,
Men husk at I aldrig må nævne navne. adresser eller andet som kan fortælle noget om hvor I har været, og hvad I har været ude for.
I må gerne nævne at I har mødt nogle flinke Reddere, eller det modsatte, lige som I også gerne må rose jeres kolegaer, og også fortælle hvis I senere er blevet kontaktet af pårørende og fået ros, eller I på et nødsted har haft et super samarbejde med feks. politi eller andre.
Er I været nogle der har været samlet for at drøfte noget, eller øvet lidt på dukker eller lignende, så kan det også være til inspiration for andre.
Alt I oplever af posetive ting må gerne komme frem, så vi eventuelt kan få flere til at melde sig som Akuthjælper i Nordfyns Kommune
Vi er også meget intereseret I at vide hvis der er andet I gerne vil have på hjemmesiden.
Indlæg der ikke overholder ovenstående regler vil omgående blive slettet.

Gæstebog
5 kommentarer

2020-11-28 08:29:11
Tak Kathrine
Når jeg bad jer om at skrive, var det fordi det i fortalte mig da vi sad i vores køkken efter hændelsen, var at I alle havde et så fint samarbejde, for mange gange er det ikke sådan noget jeg høre, og derfor beder jeg også andre bruge siden, når i har oplevelser der bør frem, både det gode og det negative, det er sådanne hændelser der gør at vi kan være stolte af at være Akuthjælpere, og når andre læser det, så også vil melde sig ind i fællesskabet, vi mangler stadig folk i de tyndt befolkede områder rundt om i Kommunen
Kathrine Vakker Elvstrøm
2020-11-27 22:23:31
Akutudkald Hjertestop
Opslaget skrives på baggrund af opfordring af Flemming Sørensen.
Torsdag d. 19. November kl. ca 2120 gik akutudkaldsalarmen i gang.
Beskeden lød på ’Mand 70 ukontaktbar’
Tag til ulykkesstedet.
Ved ankomst til ulykkesstedet er en anden akuthjælper på vej ind på adressen. Her opdages det, at der er tale om et hjertestop. Hjertemassage og indblæsninger jævnfør undervisning fra akuthjælperkursus opstartes straks. Efter kort tid ankommer endnu to akuthjælpere til adressen, med sig har de en hjertestarter som hurtigt påsættes på patienten. Efter instrukser fra hjertestarteren fortsættes hjerte-lungeredning.
Da kaldet lød ’Ukontaktbar’ sørger en akuthjælper for at kontakte AMK og oplyse, at der er tale om hjertestop. Kaldet bliver derefter ændret til hjertestop og her bliver hjerteløber så kaldt. Efter kort tid ankommer en hjerteløber med en hjertestarter. I alt mødte der 5 akuthjælpere og 1 hjerteløber op. Hjerteløberen guidede lægebil det sidste stykke til adresse.
De fremmødte akuthjælper skiftes til, at lave hjertemassage og dermed yde maksimalt i den tid der udføres hjertemassage.
Efter ca. 10 minutter ankommer lægebilen et par minutter herefter også en ambulance med to reddere. Den ene redder overtager indblæsningerne, mens akuthjælperne fortsat varetager hjertemassagen. Behandlingen fortsætter i 38 minutter herefter. Alle Akuthjælpere varetager under forløbet vigtige funktioner, så som at sørge for infusionsvæskers indløb på baggrund af instruktion fra reddere, pårørende, hjertemassage, skabe plads til bårer fra ambulancen, flytte udstyr for redder mm.
Vi var i alt 9 i gule veste/jakker som lavede et fantastisk godt samarbejde. Alle var professionelle og det var godt at se hvordan alle arbejdede det bedste de kunne. Der var roser fra både redder/læger til akuthjælper og ligeledes den anden vej.
En oplevelse der gør det frivillige arbejde det hele værd. Tak for godt samarbejde.
Henrik Schakow
2020-11-16 16:11:29
Kære Flemming og Nordfyns hjertestarter forening.
Tillykke med jeres nye hjemmeside , den er meget flot og informerende, jeg kan da også se at du stadig er manden bag meninger og holdninger , ja nogen vil nok sige at du er en temperaments fuld herre, når man læser dit indslag under info. Hvis der er nogen der har kæmpet for en sag på Nordfyn så er det dig og det er et bemærkelses værdigt stort arbejde du har udført for beboerne på Nordfyn og det skal du have stor ros for ! Jeg er dog også sikker på at der er nogen der får rynker i panden nå de læser dit indlæg , men du er jo en mand der står ved hvad du siger. Held og lykke med hjertestarterne på Nordfyn og de gode folk der står bag ! Hilsen Henrik Langelandshjertestarterforening LHF.
Birgitte Gether
2020-11-16 13:00:20
Det er en rigtig flot hjemmeside, I har fået.
2020-11-16 11:28:05
Prøve