Tidligere indslag > Info fra 2020
Kære Akuthjælpere
Corona har ramt hele Europa og også Nordfyn, dette gør at vi efter nogle gange med Undervisning / Genoptræning, har oplevet at folk har meldt til kurserne, og nogle melder fra dagen før andre bliver bare væk, om det er Corona, sygdom eller for glemsomme, ved jeg ikke , men vi kan ikke længere blive ved med at køre hold, som ikke er fyldt op,
der er bestilt mad, lokaler, underviser m.m. og det koster mange penge, derfor bliver alt undervisning udsat til vi får mere normale tider, og så håber jeg vi kan få undervisningen til at virke på en mere normal måde, så alle jer der endnu ikke er blevet opgraderet, høre fra os så snart vi har overblik over fremtiden.
Jeg har været til en del møder med region Syd og vi har aftalt at der bliver lavet en ny Indsatsjournal, at der vil være bedre oplysninger på vores telefon når vi bliver kaldt og andre tiltag.
Samtidig er det sådan et vi i disse tider skal passe på os selv og hinanden derfor prøv at overholde nedenstående ting.
VEDRØRENDE COVID 19:
• Snarest vil der i meddelelsen fra alarmcentralen stå CV 19, så vi er forberedt.
• Vi skal anvende mundbind
• Vi skal selv vurdere, om vi vil gå ind i huset – bliv evt. i døren og lav en vurdering i forhold til, om
     opgaven kan løses på afstand.
• Det er altid op til jer at vurdere, hvad I vil – og nogle tager måske ikke så mange kald lige nu.
• Vi er alle frivillige, og I må træffe det valg, der passer den enkelte bedst.
• Der er ikke kommet nye restriktioner fra regionen – endnu.
For mit eget vedkommende, er jeg ikke bange for at køre, men jeg tænker mig godt om inden jeg går ind, handsker, mundbind og sprit er en selvfølge, og sprit særlig når I er færdig og har fået smidt mundbind og handsker.
Vi er meget glade for jeres indsats, men husk altid at passe på jer selv.
Vi havde planlagt en dag med lidt fagligt og meget hygge, i forbindelse med en Julefrokost, men det er vi desværre også nødt til at aflyse, men I skal ikke blive snydt, vi laver noget en gang med lidt fagligt og god mad så snart det kan gøres på betryggende vis.
NB: Husk i skal have nye hjertemagnyl, og tjek også datoen på jeres HYPO-FIT, tingene kan afhentes på.
Hedekrogen 5 Otterup 40373767. Odensevej 56 Søndersø 40681881. Middelfartvej 88 Bogense 22381082. men ring først. I kan også få ekstra mundbind, handsker og sprit.
Pr. 01-11-2020 har vi antal akuthjælpere fordelt efter post Nr. Søndersø 15, Skamby 5, Veflinge 3, Morud 6,
Bogense 14, og Otterup 47.