- Nordfyn hjertestarterforening

Otterup 19-01-2021

På Nordfyn bliver Akuthjælpere ikke kun brugt til at køre på 112 kald, vi har i forbindelse med Vaccinationer af personer for Corona, fået et perfekt samarbejde med Nordfyns Kommune, som indebære at vi skal være behjælpelige i de tilfælde vi kan være til noget gavn, med at få så mange som muligt vaccineret.
Vi har allerede haft 18 personer på arbejde d. 2. januar hvor vi var på alle 4 plejehjem, og fik beboerne frem og tilbage fra deres bolig, og havde en person som blev og observerede patienterne ca. 15 minutter inden de atter kunne komme hjem på deres værelser.
Det samme skal vi lørdag d. 23. januar.
Og bliver der mere i tiden fremover, hvor der skal vaccineres her i kommunen, har vi også lovet at være behjælpelig, med dette.
Da jeg sendte en forespørgsel ud til vores medlemmer, om der var nogle der ville hjælpe, var der mange som straks meldte sig, og det er vi meget glade for, og vi har fra kommunen fået en tilbagemelding efter første opgave at de har været yderst tilfreds med jeres arbejde.
Vi fra bestyrelsen er rigtig glade for at så mange har bakket op om at deltage i alternative opgaver, det er jo stadig for at yde en god service, for vores borgere i kommunen, selv om det ikke lige just er for at redde liv, det giver også os Akuthjælpere et større sammenhold, når vi er ca. 20 som hver gang skal arbejde sammen.
Så selv om vi også har Corona i vores Kommune, og derfor ikke kan have de fælles dage med genoptræning, møder og andre event, så kan vi da ses på sådanne opgaver, men jeg håber snart vi har styr på tingene så vi atter kan mødes til de fælles ting vi plejer at lave sammen, det er jo en del af sammenholdet, og som tidligere nævnt så har I jo en ekstra god middag til gode så snart vi atter må samles.
NB, husk nu at I altid er velkommen til at lave et lille oplæg, eller en god historie på vores hjemmeside, det kan jo altid være til inspiration for andre at læse om
Tak for jeres store indsats
NB: er der flere som vil være behjælpelig hvis vi atter skal i gang, kan I på hjemmesiden og tilmelde jer via link på forsiden